diumenge, 5 de juny de 2011

Dos llibres per al professorat

Juny 2011:
Ha arribat a l'escola el llibre de Jaume Cela Tu m'aprens, un llibre ple de records i anècdotes. Molt recomanable.
És un llibre sobre la memòria on l´autor reflexiona a partir d´allò que recorda, a partir d´alguns dels moments que l´han fet ser com és. Així, aquesta memòria es projecta en el present i en el futur, ajuda a donar sentit al dia a dia on el mestre intenta respondre a les necessitats que té la persona a qui acull i acompanya en el procés de descobriment del món. Potser és per això que l´autor creu que una manera de definir què significa educar és la següent: compartir la interpretació que fem del món.



I també el llibre Elogi de l'educació lenta, del que la Mercè ens n'ha fet un resum en 15 punts:

1.- L’educació és una activitat lenta.
2.- Les activitats educatives han de definir el temps necessari per ser realitzades, i no a l’inrevés.
3.- En educació, menys és més.
4.- L’educació és un procés qualitatiu.
5.- El temps educatiu és global i està interrelacionat.
6.- La construcció d’un temps educatiu ha de ser sostenible.
7.- Cada infant -i cada persona- necessita un temps específic per aprendre.
8.- Cada aprenentatge ha d’aprendre’s en el moment oportú.
9.-Per aconseguir aprofitar més bé el temps, cal prioritzar les finalitats de l’educació i definir-les.
10.- L’educació necessita temps sense temps.
11.- Cal retornar temps a l’infància.
12.- Hem de repensar el temps de les relacions entre persones adultes i infants.
13.- El temps dels educadors s’ha de re definir.
14.- L’escola ha d’educar el temps.
15.- L’educació lenta forma part de la renovació pedagògica.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada